خوشبختی تصادفی نیست هیچ چیز بدون بها به دست نمیآید. شانس و اقبال نقش اساسی در زندگی شما ندارد شما باید هر روز بیاموزید، اطلاعاتتان را بروز کنید تا در این جهان پر از هیاهو و آشوب اختیار زندگی دست خودتان باشد.
مهارت کلامی را بیاموزید تا کنترل زندگی خود را به دست بگیرید
سال های اول ازدواج را چگونه باید سپری کرد تا شادابی از آن شما باشد
اختلاف زن و شوهر طبیعی است دنبال راه حل نباشید
عوامل مهم یک مذاکره خوب و سازنده چیست
چگونه با همسرتان حرف بزنید که محبوب واقع شوید، او را نرنجانید و به خواسته تان برسید
آیا دوست داری همسرت مثل موم در دستانتان باشد
خوشبختی راز و رمزی ندارد روش دارد و این روش هم آموختنی است
زندگی آنقدر که فکر می کنید سخت نیست بلکه یک سری تکنیک و قوانین دارد
مذاکره و گفتگو با همسر در همه ی امور زندگی از جمله مسائل مالی، تربیت فرزندان، تصمیم گیریها و مسائل جنسی کارایی دارد زن و شوهر باید با یکدیگر حرف بزنند به توافق برسند تا گلدان عشق زندگی آنها روز به روز پربارتر شود
شما بعد از شنیدن این برنامه قادر خواهید بود یک زندگی آرمانی همراه با تفاهم که دیگران حسرت یک لحظه ی آن را می خورند داشته باشید
در این پکیج 1ساعت و 40 دقیقه ای که شامل 6 هنر مذاکره در خانواده است، به مهارتهای لازم برای گفتگو با همسر و شیوه های حل اختلافات پرداخته میشود
مطالب هنر مذاکره در خانواده
عوامل مهم یک مذاکره خوب و سازنده چیست
شیوه های حل اختلاف را بیاموزید
چگونه بگو مگوهای خانوادگی را تبدیل به تفاهم سازید؟
چگونه هنگام گفتگو با همسرتان احساسات و خشم خود را کنترل کنید
چکار کنید در حین گفتگو، همسرتان عصبانی نشود
چکار کنید در حین صحبت با همسرتان کارتان به دعوا و قهر نکشد
چه حرفی در چه زمانی و چه موقع با همسرتان بگویید
محیط و زمان مذاکره و لحن مذاکره کننده چگونه باید باشد
مذاکره کننده و مذاکره شنونده چه شرایطی باید داشته باشند
مذاکره کننده چه نکاتی را باید رعایت کند
چگونه یک گفتگو را شروع کنید
چگونه مذاکره کنیم تا مذاکرهای سودمند داشته باشید
گفتگو با همسر چه فایدهای دارد
برای اینکه روند گفتگو خوب جلو برود چه نکاتی را باید رعایت کرد
چه عواملی یک مذاکره را به بن بست می کشاند
چرا بعضی از زن و شوهرها رابطه شان در زندگی بعد از مدتی به سردی کشیده میشود
جهان کنونی عصر اطلاعات و فناوری اطلاعات است شما باید هر روز مطلب جدیدی یاد بگیرید، نکتهی جدیدی را بیاموزید و در جهت بهتر زیستن آن را به کار ببرید شما نمی توانید فقط به تجربیات گذشته متکی باشید آنها بخشی از مسائلی است که می توانند به شما کمک کنند اما کافی نیستند.
خوشبختی تصادفی نیست هیچ چیز بدون بها به دست نمیآید. شانس و اقبال نقش اساسی در زندگی شما ندارد شما باید هر روز بیاموزید، اطلاعاتتان را بروز کنید تا در این جهان پر از هیاهو و آشوب اختیار زندگی دست خودتان باشد.
هیچگاه نخ زندگیتان را دست دیگران ندهید دیگران زندگی را به نفع شما نمی چرخانند. فقط خودتان می توانید در سایهی مطالعات و اطلاعات به زندگی آرمانی همراه با تفاهم در زندگی مشترک با همسرتان، فرزندانتان، و محیط اطرافتان برسید.
هنر مذاکره شامل نحوه مذاکره با همسر، فرزندان و اطرافیان است وقتی ما به این هنر آگاهی پیدا کردیم چرخهی زندگی آسان و راحت میچرخد، شما باید هر روز چیزهای جدیدی یاد بگیرید و آموخته تان را در زندگی به کار ببرید.
مذاکره پدیده جدیدی نیست بلکه چگونگی انجام مذاکره مهم است
هر انسانی دلش می خواهد با دیگران ارتباط داشته باشد با آنها حرف بزند، دیگران را نرنجاند، آدم ها مثل موم توی دستش باشند به خواسته هایش از دیگران برسد و ضرر نکند برای اینکه این اتفاق بیفتد باید زحمت کشید علم آن را آموخت.
تحولات زنجیره تأمین " گزارشگری مالی"
نتایج حاصل از یک مطالعه جهانی در میان
نهادهای عضو فدراسیون بینالمللی حسابداری (IFAC)
آفیس،داکس،63صفحه
پس از مارچ 2008 با انتشار گزارشی از چشماندازها و مسیر زنجیره تأمین گزارشگری مالی به همراه پیشنهادات و توصیههای صورت گرفته توسط هیأت مدیره فدراسیون بینالمللی حسابداری (IFAC) در این گزارشات با کسب و کار مالی پروژه بمنظور بررسی پیشرفت پروژه گزارشگری مالی و حسابداری در سطح جهانی برای اولین گام در این پروژه و جهت اجرا و دستیابی به نتایج آن یک مطالعه تحقیقاتی در سطح بینالمللی توسط فدراسیون بینالمللی حسابداری صورت پذیرفت که در آن تحقیق عملاً 740 عضو نهاد IFAC از 59 کشور مختلف جهان از جمله کشورهای دارای اقتصادهای بزرگ در حوزههای قضایی و اقتصادی شرکت نمودهاند. این مطالعه در اواسط سال 2008 انجام شده است و این موضوع دقیقاً قبل از بروز بحران مالی در سطح جهان صورت گرفت. لذا در این شرایط عملاً اثرات بحران مالی نیز که اقتصاد جهان را دچار چالش و تزلزل عمدهای نموده بود میبایست مورد توجه دقیق قرار میگرفت. بنابراین نتایج این تحقیق عملاً خروجیهای مؤثری را برای اخذ نتایج مثبت از گامهای بعدی در بهبود فرآیندهای گزارشگری مالی را به همراه داشته است.
نتایج حاصل از این مطالعه نشان میدهد که در بسیاری از کشورهایی که پیشرفتهای زیادی در حوزههای قضایی داشتهاند عملاً در زمینههای متعددی از جمله اداره سازمانها، فرآیندهای گزارشگری مالی و حسابرسی همانند تبیین کدهای جدید و تجدید نظر شده در افزایش همگرای در استانداردهای حسابداری را به همراه داشتهاند. با این حال این مطالعه همچنین بیانگر وجود مسائل و موارد مهم و مداوم در چرخه زنجیره تأمین گزارشگری مالی برای رسیدن به یک سطح رضایتبخش برای استفادهکنندگان میباشد.
الف) مدیریت شرکت: در این ارتباط مدیریت بدنبال مدیریت ریسک و کنترل سیستمهایی که بیش از حد محدود و متمرکز هستند میباشد. عملاً بدون توجه به شرایط مذکور امکان یکپارچه سازی مدیریت شرکت با مدل کسب و کار بصورتی فراگیر امکانپذیر نمیباشد. به طوری که مدیریت هزینههای آن بیش از منطق را برای مدیریت ریسک و کنترل سیستمها و یکپارچهسازی آن با مدل کسب و کار خرج مینماید و از طرفی دیگر این امر منجر به عدم حفاظت و ایجاد حاشیه امن برای مدیریت رشد و مدیران اجرایی میباشد.
ب) گزارشگری مالی: تصویب استانداردهای گزارشگری مالی بصورت مناسب برای سازمانها و نهادهای کوچک و متوسط و همچنین سایر نهادهای مربوط از جمله نهادهای انتفاعی و غیرانتفاعی در بخش دولتی و خصوصی و ایجاد همگرایی بیشتر با استانداردهای حسابداری با ایجاد چالش در بکارگیری حسابداری ارزشهای منصفانه خصوصاً در زمینه صورتهای مالی پذیرفته شده و اثرات مرتبط با آن میباشد.
ج) حسابرسی مالی: چالشهای مربوط به شیوهها و فرآیندهای انجام حسابرسی خصوصاً برای مشتریان چند ملیتی، بهبود و افزایش میزان تفاهم بین سهامداران درخصوص فرآیند گزارشگری مالی و مزایای حسابرسی آن میباشد بطوری که افزایش حجم دادخواهی از حسابرسان در محیط پرتلاطم اقتصادی امروز و سایر چالشهای موجود در حسابرسی از مفاهیم و الگوهای حسابداری ارزشهای منصفانه برآورد میشود.
د) سودمندی گزارشهای مالی: وجود گزارشات کافی و مناسب مربوط به شاخصهای غیرمالی، خطرات و ریسکهای عملکردی و پایداری سازمانها، چه در ارتباط با گزارشات مالی سازمان و گزارشگری محیط زیست، استراتژی و اجرای استراتژی با استفاده از اندازهگیری رویدادها با ارزشهای منصفانه معضل اصلی در شرایط فعلی بازار است. همراه با تلاشهای لازم بمنظور مقابله با بحران مالی جاری است که عملاً نتایج حاصل از مطالعات مربوط نشان میدهد که امروزه نیاز به افزایش حوزه عملکردی در مورد این مسائل از فدراسیون بینالمللی IFAC و اعضاء اصلی آن در انجام همکاری با سایر ذیفنعان در زنجیره تأمین گزارشگری مالی است.
گام بعدی که توسط فدراسیون بینالمللی حسابداری IFAC که در بعد گزارشگرش منطبق با کسب و کار میباشد که شامل:
الف) سرمایهگذاران، مصاحبه شوندگان، بنگاهها و نهادهای مرتبط با تدوین استانداردها و سایر تنظیم کنندگان آن در سراسر جهان که در ارائه راه حلهای عملی جهت تهیه گزارشات مالی مناسب با فرآیندهای کسب و کار میباشند.
ب) با در نظر گرفتن توسعه میبایست هدایت و برنامهریزی لازم در سطح بینالملل درخصوص ارزیابی و بهبود گزارشگری کسب و کار در سازمانها صورت پذیرد.
1)مقدمه:
در ماه مارچ سال 2008 فدراسیون بینالمللی حسابداری در گزارشی اقدام به ارائه نقطه نظرات منتج از تحقیقات انجام شده در سطح بینالمللی درخصوص گزارشگری مالی و زنجیره تأمین آن نمود که این گزارش حاصل از نظرسنجی جهانی صورت گرفته در تمام بخشهای مالی صورت پذیرفته است و شامل سرمایهگذاران، تهیه و تأمین کنندگان منابع، مدیریت سازمان و مدیران اجرایی، حسابرسان، استانداردهای مرتبط با بنگاهها و تنظیم کنندگان بوده است که نتیجهگیری از ارائه گزارشگری مالی مطابق با گزارشگری زنجیرهای و منطبق با زنجیره تأمین در مدلهای تولیدی و بازار (فرآیندهای کسب و کار) میباشد بطوریکه تمام شرکت کنندگان در زنجیره تأمین گزارشگری مالی با نگرش انتقادی به تولید گزارشات مالی و دستیابی به اهداف گزارشگری مفید برای سرمایهگذاران که با وجود تقویت در فرآیند گزارشگری مالی و ایجاد بسیاری از پیشرفتهای لازم در گزارشگری را منجر شده است، میبایست برای رفع نیازهای سرمایهگذاران و سایر ذینفعان منتج شود. لذا در این پروسه توصیه و تأکید لازم جهت توجه به اهمیت مسائل و موضوعات در زنجیره تأمین شامل مواردی از قبیل:
الف) دستیابی به اهداف مدیریت سطح بالا با دسترسی به اطلاعات واقعی و مناسب
ب) افزایش استدلال حسابرسان برای هیأت مدیره
ج) پیاده سازی سیستمهای مدیریت ریسک و کنترل مستمر در سازمان
د) متوازن سازی بودجه با عملکرد و متوازن سازی عملکرد سازمان در بخش درونی و برونی سیستمها
ه) هماهنگی و متناسب سازی پاداش در قبال عملکرد
و) ایجاد شفافیت بیشتر و قابلیت اطمینان بخشی در تعاملات و ارتباطات سازمان
ح) همگرایی اصول عملکردی مبنی بر استاندارد حسابداری و حسابرسی
انستیتوی بینالمللی حسابداری به عنوان عضو اصلی و همکاران و گروههای ذیربط جهت بررسی پیشرفتهای کشورهای متبوع خود و یا حوزه قضایی در زمینههای مدیریت، گزارشگری مالی و حسابرسی اقدام به......
![]() |
آیا تا کنون، به جملهی "تولید بدون فروش، تولید آشغال است" توجه کردهاید؟
آیا قبول دارید مدرک تحصیلی بالا داشتن، بدون به دست آوردن کار و از طرفی پول، فایدهای ندارد؟
موفقیت به صورت تصادفی و اتفاقی به دست نمیآید.
بنده تمامی دانش خود را که طی سالیان سال از راههای مختلف مثل مطالعه، تدریس و تجربه کسب شده،
دستهبندی کرده و به عنوان پیشکش به شما عزیزان تقدیم میکنم.
شما با مطالعه این کتاب موارد زیر را آموزش خواهید دید و فروشی متمایز از رقبا خواهید داشت:
![]() |
200 کتاب روانشناسی و ارتباط بین فردی در یک کتاب
مختصری از آنچه در این کتاب می آموزیم:
ویژه زوجین و نامزدها:
ویژه مجردها:
موارد بسیار پرکاربرد این کتاب:
این کتاب بهترین هدیه زندگی تو است...
مقاله ترجمه شده اینترنت اشیا: ویژگی های اصلی، اپلیکیشن ها و نشر باز
فرمت ورد قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 51
جهت دانلود رایگان نسخه انگلیسی این مقاله اینجا کلیک نمایید
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
چکیده
اینترنت اشیا (IoT) یک الگوی جدید است که جنبه ها و فن آوری هایی که از روش های مختلف بدست می آید ترکیب می کند. محاسبات فراگیر، پروتکل اینترنت، فن آوری سنجش، فناوری های ارتباطی و دستگاههای تعبیه شده با هم در جهت تشکیل یک سیستم که در آن دنیاهای واقعی و دیجیتال ملاقات می کنند و به طور مداوم در تعامل همزیستی با هم هستند، ادغام شدند. هدف هوشمند، بلوک ساختمان چشم انداز اینترنت اشیا است. با قرار دادن هوش به اشیاء روزمره، آنها به اشیاء هوشمند تبدیل می شوند که نه تنها قادر به جمع آوری اطلاعات از محیط زیست و تعامل / کنترل جهان فیزیکی است، بلکه همچنین از طریق اینترنت به هم پیوسته می شود، تا داده ها و اطلاعات را مبادله کنند. تعداد زیادی از دستگاه های به هم پیوسته مورد انتظار و مقدار قابل توجهی از داده های موجود، فرصت های جدید را برای ایجاد خدمات می گشایند که منافع ملموس به جامعه، محیط زیست، اقتصاد و فرد فرد شهروندان به ارمغان می آورد. در این مقاله ما ویژگی های کلیدی و فناوری های محرک اینترنت اشیا را ارایه می دهیم. علاوه بر شناسایی حالات برنامه کاربردی و کاربردهای بالقوه خبرنگار، ما بر چالش های پژوهش تمرکز کرده و مسائلی که تحقق اینترنت اشیا در دنیای واقعی با آن مواجه می شود را باز می کنیم.
کلیه حقوق محفوظ است. B.V. الزویر2014©
کنترل و مدیریت ریسک پزشکی از راه دور، استراتژی ها و منابع
فرمت ورد قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 21
جهت دانلود رایگان نسخه انگلیسی این مقاله اینجا کلیک نمایید
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
پزشکی از راه دور به ارائه سرویس های بهداشتی و پزشکی با استفاده از ابزار الکترونیک و بدون در نظر گرفتن محدودیت های جغرافیایی گفته می شود.با استفاده از این روش می توان با بهره گیری از روش های نوآورانه که تکنلولوژی امروزی برای پزشکان ایجاد نموده است به درمان بیماران بدون حضور فیزیکی پرداخت. در چنین روش هایی معمولا مشاوره به صورت مجازی توسط پزشکان با بیمارن صورت می پذیرد.در جراحی رباتیک نیز با استفاده از دوربین عمل جراحی به صورت مجازی در مرکز دیگری کنترل می شود. مزایای پزشکی از راه دور به تفضیل در زیر بیان شده است:
مدیریت خطرات بالقوه پزشکی از راه دور
راهنمای عملی برای کاهش خطرات درمان به شیوه پزشکی از راه دوور
نویسندگان مقاله: پیل هیلدربند،مدیر انجمن تیم سلامتی آمریکا
فرمت ورد قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 18
جهت دانلود رایگان نسخه انگلیسی این مقاله اینجا کلیک نمایید
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
بخشی از ترجمه:
در میان تغیرات و روش های نوین درمانی، تکنولوژی درمان از راه دور به عنوان یک ابزار جهت ارائه با کیفیت خدمات پزشکی در حال پیشرفت چشمگیری است.این مقاله به بحث در مورد تمامی مزایا،معایب و خطرات بالقوه ای که بیمار را در پزشکی از راه دو تهدید می کند می پردازد. همچنین در این مقاله سعی می شود روش هایی که جهت کاهش خطرات مدیریت از راه دور وجود دارد مورد بررسی قرار گیرد. برای کمک رسانی به بیمارانی که از لحاظ جغرافیایی در مناطق دور افتاده هستند، پزشکی از راه دور می تواند به کمک رسانی بهتر به آن ها کمک بسزایی داشته باشد.بنابراین یک فوق متخصص می تواند با یک فرد دورافتاده ترین مناطق جغرافیایی ارتباط داشته باشد و مشکلات پزشکی او را برطرف سازد. البته امروزه با توجه به افزایش تقاضا جهت استفاده از خدمات پزشکی از راه دور در مناطق شهری، پزشکی از راه دور در حال تبدیل شدن به یک راه حل سریع برای حل مشکلات پزشکی مردم شده است.در پزشکی از راه دور بیمار بجای منتظرماندن در صف ارائه خدمات می تواند در خانه خود مشکلات پزشکی و درمانی اش را پیگیری کند. به گزارش انجمن پزشکان از راه دور در حال حاضر حدود 2000 مرکز ارائه خدمات پزشکی از راه دور در سراسر ایالات متحده امریکا وجود دارد که از این تعداد حدود 200 مرکز به صورت شبانه روزی به ارائه خدمات پزشکی می پردازند.
ترجمه مقاله مدیریت ریسک و پزشکی از راه دور
فرمت ورد قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 18
جهت دانلود رایگان نسخه انگلیسی این مقاله اینجا کلیک نمایید
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
بخشی از ترجمه:
در این مقاله به بررسی ارائه خدمات پزشکی از راه دور و آثار آن بر کاهش یا افزایش مدیریت ریسک در بیمارن خواهیم پرداخت. این مقاله با بررسی مزایای ارتباط از راه دور در اعمال جراحی و همچنین کاهش خطرات احتمالی و عوارض محیطی که ممکن است برای پزشکان به وجود آید، نتیجه گیری خواهد کرد که خدمات پزشکی از راه دور مناسب هستند یا خیر.
مقدمه
ارائه خدمات پزشکی از راه دور به هرگونه فعالیت پزشکی اطلاق می شود که با بهره گیری از فناوری نوین و از راه شبکه های مجازی و یا ارتباطی دور رخ می دهد. در این گونه فعالیت اتقال داده ها و تصاویر برای اعمال جراحی،ساخت دارو و ... مورد استفاده قرار می گیرد. جهت انجام پزشکی از راه دور، موارد و مقرراتی باید رعایت شوند که به شرح زیر است:
هدف از ایجاد پزشکی از راه دور، ارائه خدمات به مکان های خارج از دسترس و اموزش به پزشکان شهرهای کوچک در جهت پیشرفت آن ها است.همچنین در موارد اضطرار ارائه خدمات موقت به بیمارستان ها و مردم عادی از این طریق می توانند صورت پذیرد.( موارد اضطرار مانند طوفان،سیل،جنگ و ...)
پزشکی از راه دور شامل طیف وسیعی از برنامه ها و رویدادها می باشد که برخی از آن ها به شرح زیر است:
ترجمه مقاله شک به اسکیزوفرنی با بروز رفتارهای آشفته در کودک مبتلا به اوتیسم
فرمت پی دی اف قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 5
جهت دانلود رایگان نسخه انگلیسی این مقاله اینجا کلیک نمایید
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
چکیده
در ابتدا گمان میشد که اختلال اوتیسم و اسکیزوفرنی کودکی در واقع یک حالت هستند ولی مطالعات بعدی تفاوتهایی را نشان داد. برای افتراق اختلال اوتیسم از اسکیزوفرنی به مطالعات طولی نیاز است. تشخیص سایکوز در مبتلایان به اوتیسم هنوز هم چالش برانگیز است چون این دو اختلال خصوصیات مشابه زیادی دارند؛ از جمله اختلالات در درک، اختلالات فکر، کاتاتونی و اختلال در آزمونهای واقعیتسنجی است. تشخیص افتراقیهای دیگر برای سایکوز در کودکی عبارتند از: سایکوز به دلیل بیماری عضوی، مصرف مواد، اختلال فروپاشنده کودکی، افسردگی روانپریشانه و اختلال آسپرگر. گزارش ذیل به معرفی یک مورد دشواری در افتراق اختلال اوتیسم از سایر علل رفتار آشفته و اهمیت آن در درمان می پردازد.
مقاله با عنوان دشت گیلان - گونه های برونگرا با پوشش شیب دار در فرمت ورد در 11 صفحه و شامل توضیحات جامعی درباره این موضوع می باشد.
قارچ خوراکی
صدفی Oyster
mushroom) )
×
محل رشد در طبیعت : بر روی
چوبهای پوسیده یا در حال پوسیدن و سطح درختان .
×
دارای قدرت تجزیه بالاو براحتی مواد سلولزی
راکلونیزه می سازد .
×
دارای رنگهای مختلف کلاهک از قبیل سفید ، آبی ،
خاکستری ، طلایی ، قهوه ای و …
×
قارچ صدفی درختی Pleurotus osteratus در جنگهای درختان سخت چوب گسترش فراوانی دارد .
گونه های
زراعی معروف : P,cittinopileatus/ p.Cystidiosus /P.Florida /P.eryngii p.osteratus
ارزش تغذیه
ای : دارای اسیدهای آمینه آزاد ،ویتامینهای C (gr 144-30 در 100 گرم قارچ ) و B و نیاسین ، پتاسیم بالا .
Pleurotus osteratus : (گونه تیپ جنس Pleurotus )
خصوصیات
عمومی : روی بستری از مواد سلولزی براحتی رشد می کند. کلاهک
ابتدا محدب ولی سپس پهن و صاف می شود . قطر کلاهک از 5 تا 20 سانتی متر متغیر است
. رنگ از سفید تا قهوه ای تغیر پیدا می کند. ساقه بصورت نامتقارن و غیرمرکزی به
کلاهک متصل می شود.
بستر کشت : کاه گندم ،
چاودار ، جو وحشی ، برنج ، ساقه ذرت ، نیشکر ، تفاله پنبه دانه ، خاک اره ، کاغذ
زاید .
آنتی ویروس حذف ویروس
اتوران – USB Autorun Kazaj
یکی از رایج ترین انواع ویروس ها از گذشته تا به
حال، ویروس های اتوران می باشند که از طریق حافظه فلش منتقل می شوند و همچنین
علاوه بر آلوده سازی و صدمه به فلش مموری ممکن است درایو های هارد دیسک نیز آسیب
ببینند. پس یک نرم افزار آنتی ویروس تخصصی و کامل جهت محافظت USB لازم
است تا بروی کامپیوتر شخصی ما نصب باشد که نرم افزار معرفی شده امروز توسط سایت
دانلود رایگان یکی از بهترین گزینه ها در این زمینه می باشد.
نرم افزار USB Autorun Kazaj می تواند انتخاب مناسبی برای شناسایی و پاکسازی هزاران ویروس USB/Autorun باشد و از حملات ویروس ها و تروجان در زمان
اتصال یک حافظه فلش به سیستم جلوگیری نماید. نرم افزار USB Autorun
Kazaj برای محافظت از انواع حافظه های یو اس بی همچون Usb Drive، Usb Stick، Pen Drive، Flash Drive، Flash Card، Secure Digital Card، Removable Storage، Portable Storage، iPod، Media Player و حذف ویروس اتوران بطور اختصاصی طراحی شده است.
اگر بخواهیم USB Autorun
Kazaj را با دیگر برنامه های ضد ویروس مقایسه کنیم
متوجه برتری های برجسته ای خواهیم شد همانند: طراحی تخصصی 100% برنامه برای محافظت
در برابر انواع خطرات USB
درایو، قابلیت شناسایی
و حذف ویروس ها، کرم ها و تروجان هایی همانند Ravmon و auto.exe داخل درایو های کامپیوتر یا یو اس بی درایو، حل
مشکل باز نشدن درایو با دابل کلیک کردن روی آن، حذف کامل ویروس از طریق پاک کردن
فایل های
autorun.inf و پاکسازی رجیستری.
Autorun Virus Remover بر
خلاف تمام نرم افزارهای امنیتی که احتیاج به بروز رسانی خود برای شناسایی ویروس
های جدید دارند، توسط الگوریتم های هوشمند خود امضاء ویروس های جدید را تشخیص می
دهد و بطور آفلاین و بدون نیاز به اینترنت از سیستم شما در برابر تهدیدات USB محافظت می نماید. نکته قابل توجه دیگر در مورد USB Autorun Kazaj ، حجم بسیار پایین آن و اشغال کم حافظه می باشد.
همچنین این نرم افزار ساده می تواند در کنار نرم افزارهای امنیتی دیگر نیز به خوبی
عمل کند و با تمام برنامه ها سازگار می باشد.
از مزیت های این نرم افزار نسبت به مشابه خود می توان به موارد زیر اشاره کرد:
- تعمیر رجیستر به صورت کامل
- ایجاد گارد قوی در برابر اجرای ویروس Autorun.inf
- نمایش فایل های فوق مخفی
توجه :
- اجرای برنامه در فرمت USB بصورت NTFS کارائی بهتری دارد.
- این برنامه بصورت دوماهه آپدیت میشود و هر دوماه نیاز به خرید آپدیت می باشد.
نسخه آزمایشی (http://kazajeng.blogsky.com/1395/07/15/post-38)
تئاتر چیست؟
تئاتر آن شاخه
از هنرهای نمایشی است که به بازنمودن داستان ها در برابر مخاطبان یا تماشاگران می
پردازد “تئاتر” یک هنر دراماتیک است و پنج قرن قبل از میلاد مسیح در آتن و روم به
وجود آمد و سپس در آثار قرون وسطی، رنسانس و بعد در عصر جدید اروپا ادامه یافت.
منظور از تئاتر یک مجموعه هنری یا یک نظام سازمان یافته هنری است که پیش از هر
چیزبه متن یا نمایشنامه و سپس به کارگردان نیاز دارد و شامل بازیگری، صحنه آرایی،
مجسمه آرایی، موسیقی، سخنوری، نورپردازی، نقاشی، معماری است. “میعاد سلیمانی راد”
پیشینه تئاتر
پیشینه تئاتر به
رقص اولیه بشر به هنگام جادوی طبیعت و حیوانات باز می گردد. بشر با انجام این
حرکات نمایشی سعی در تسخیر نیروهایی داشت که هدایتشان در دست او نبود.
در تئاتر از
همکردی (ترکیبی) از سخن، حرکات، موسیقی، رقص، صدا و نور برای اجرای بهره گرفته می
شود.
به جز سبک معیار
گفتار داستانی، تئاتر گونه های دیگری نیز دارد مانند اپرا، کابولی، خیمه شب بازی و
پانتومیم.
هنر تئاتر در
ایران پیشینه ای دراز دارد و سبکی از آن در نمایش های تعزیه نمود یافته است.
تاریخچه تئاتر
تئاتر یکی از
هنرهای هفتگانه است. کسانی که درباره به وجود آمدن تئاتر جستجو کرده اند، می گویند
سرچشمه آن از آیین هاست. آیین به مراسم مذهبی و اجتماعی می گویند، مثل مراسم عروسی
یا مراسم سینه زنی در ماه محرم در ایران و مراسم رقص های مخصوصدر کشورهای دیگر
انسان همیشه دوست داشته است به اتفاقاتی که خارج از اراده و میل اوست تسلط داشته
باشد و این ویژگی اصلی تئاتر است.
تئاتر در مقایسه
با هنرهای دیگر امکانات زیادی دارد برای اینکه از هنرهای دیگر مثل نقاشی، ادبیات،
معماری، موسیقی و... در آن استفاده می شود. کلمه تئاتر (theater) در اصل از کلمه تآترون (theater on) است که قسمت
اول آن تیه (thea) تماشاگران و یا محله تماشا است.
در زمان های
قدیم، تماشا گران در سرازیری تپه ها می نشستند و مراسم مذهبی را که با آداب و
تشریفات مخصوص در پایین همان تپه یا کناره معبد که محل عبادت بوده، تماشا می
کردند.
در این قسمت
درباره آیین و ارتباط آن با تئاتر می خوانید. آئین ها و تئاتر از عوامل اساس
مشابهی استاده می کنند.
موسیقی، رقص،
گفتار، صورتک، لباس، اجرا کنندگان، تماشاگر و صحنه
در اجرای آیین
آرایش توسط رنگ، خاکستر یا جوهر که سطح بدن را می پوشاند برای کامل کردن صورتک و
لباس به کار می رود، آنطور که گریم در تئاتر این کار را انجام میدهد.
بازیگران آیین
باید بسیار ماهر و با انضباط باشند مثل بازیگران تئاتر.
برای اجرایی
آیینی یکی پیشکسوتان یا سالمندان آشنا به آیین تمرین سختی را برای ادارهی اجرای
خوب آیین به کار می گیرد که کاملاً با کارگردانی تئاتر قابل مقایسه است.
با اینکه سرچشمه
آیینی امروز پذیرفته ترین نظریه درباره ی به وجود آمدن تئاتر است اما جستجوگرانی
هم اعتقاد دارند، سرچشمه تئاتر داستان
سرایی است. آنها می گویند که گوش کردن و رابطه برقرار گردن با قصه ها، جزو
بزرگترین خصوصیات انسان است.
برخی می گویند تئاتر
از رقص و حرکات ضربی و ژیمناستیک و یا تقلید حرکات و صدای حیوانات آغاز شده است.
اما نه خصوصیت
داستان سرایی انسان و نه علاقه ی او به تقلید، هیچ کدام نمی تواند او را به سوی
آفریدن هنر تئاتر راهنمایی کرده باشد، چرا که اسطوره ها و داستان ها هم در اطراف
آیین ها به وجود آمده اند و تقلید از حیواناتی که اندیشه و عقل ندارند هم نمی
توانسته سرچشمه تئاتر باشد چرا که آیین ها از اندیشه و اعتقادات و میزان شناخت
انسان شکل گرفته است.
آیین ها، نوروز
و تئاتر ما
1- آیین، شکلی
از معرفت است. اسطوره و آیین، تجسم دریافت یک قوم از جهان است و نیز می کوشد انسان
و رابطه او را با جهان تعریف کند. آیین یک روش تعلیم است. اجرای آیین وسیله ای
برای انتقال دانش، سنت ها و جهان بینی یک قوم به نسل های بعدی است. آیین برای مهار
کردن هر چه بدی و بلاست و از نیروهای فراطبیعی بهره می گیرد. آیین، نیروهای
فراطبیعی را تقدیس کرده و سپاس می گوید.
آن گونه که
«جوزف کمپل» می گوید، آیین ها به سه دسته تقسیم می شوند: آیین های لذت، قدرت و
وظیفه. البته هستند آین هایی که ترکیبی از این سه دسته اند.
2- ایران به
عنوان بخشی مهم از تمدن کهن بشری، سرشار از آیین هاست. مشخصاً آیینهای نوروزی
غنای زیادی دارند؛ آن چنان غنی که تأثیرات عمیق آن را در آیین های بسیاری از فرهنگ
های دور و نزدیک، حتی امروزه شاهد هستیم.
3- آیین های
نوروزی متنوع اند و بی جهت نیست که نوروز را بسیاری «نمایان» ترین جشنهای بهاری
دنیا می دانند. تقدس و بزرگی نوروز و آیین هایش از آن روست که با ماه فروردین که
ویژه ی ارواح مقدس است شروع می شود. روز اول آن با نام پروردگار آغاز می شود که
اول بهار، اعتدال ربیعی، رستاخیز طبیعت و زندگی مجدد در جهان است. شهرت نوروز به
نسبت دادن آن به جمشید بازمی گردد و روایت فردوسی بزرگ چنین آوازه ای را نصیب وی
کرده و ارزش آن بدین سبب است که ایرانیان، سرشار از آیین هایی بوده اند که بیشتر
آنها با سور و جشن و شادی همراه بوده است.
4- آیین ها در
بسیاری موارد، شالوده نمایشی دارند. زیرا جملگی آنان ترکیبی هستند که برای «تماشا»
به وجود آمده اند. چیزی که باید دیده یا شنیده شود و با تماشاگرانی حاضر.
تماشاگرانی که بسیاری از ویژگی های «مخاطب نمایش» را در خود دارند.
مراسم آیینی
متشکل است از کنشی با ماهیت بسیار نمادین و استعاری.
5- اما آیین به
شکل مشخص و تعریف شده اش، جایی در صحنه نمایش ندارد. از آیین میشود اقتباس کرد؛
می شود الهام گرفت؛ می توان دستمایه گرفت. اما اجرای کامل یک آیین، هر چند تماشایی
و هر چند نمایشی، اختلاط دو جنس ناهمگون است. محصول، هیچ مقوه ی مشخصی نخواهد بود
و نتیجه نخواهد داد. اجرای یک مراسم نیایش، این آیین نوروری و آن رقص محلی، نه
تنها به نمایش بومی ختم نخواهد شد؛ بلکه هم آیین و هم نمایش را به بیراهه می برد.
6- آیی های
نوروزی، منابعی فوق العاده برای اقتباس تئاتر ما هستند. منابعی پرانرژی و سرشار از
زندگی. برای تئاتر ما که بسیار عبوس است و دل افسرده، باشد که تئاتر ما سراسر
«نوروزی خوانی» شود.
معرکه
معنی واژه معرکه
به معنای حرب گاه گویند. در اصطلاح، موصوفی را گویند که شخصی آن جا بازایستد و
گروهی مردم در آنجا بر وی جمع شوند و هنری که داشته باشد به ظور رساند و این موضع
را معرکه گویند. مولانا واعظ کاشفی در کتاب خود که می توان آن را بوطیقای نمایش
های انفرادی نامید، انواع معرکه را این گونه نام می برد، مداحان و عزاخوانان، قصه
خوانان و افسانه گویان، کشتی گیران، سنگ گیران، رسن بازان، لعبت بازان معرکه ها به
مناسبت فصل از یکی دو ساعت از آفتاب برآمده شروع می شد و تا نزدیک ظهر و گاه تا
غروب ادامه می یافت، مارگیری، شعبده بازی، مداحی، پهلوانی، بز رقصانی، بازی و بندبازی از جمله معرکه هایی بودند که در
تهران و شهرهای دیگر ایران انجام میشد.
در گذشته معمول
بوده است که در وایش و شعبده بازها در سر چهارراه ها و معابر عمومی معرکه می
گرفتند و به چند چشمه بازی می کردند، یعنی هنرها و شعبده بازی های خود را ضمن
اظهار مطالب مشروحی به تماشاچیان نشان می دادند و به فراخور هنری که عرضه میکردند
از تماشاچیان پول به عنوان چراغ الله دریافت می کردند، در وایش معرکه گیر کارشان
شعبده بازی، مسأله گویی، مارگیری، مناقب خوانی و شرح معجزات پیامبر اسلام و اولیای
دین، عملیات پهلوانی قصه گویی و از این قبیل بوده است، شکل و ترتیب معرکه گیری به
این ترتیب بود که درویش یا شعبده باز در وسط چهارراه و معبر عمومی سفره ای پهن می
کرد و با کمک معاون و دستیار مشغول شعرخوانی و سئوال و جواب می شد که آن را در
اصطلاح معرکه گیران شیداللهی می گفته اند. اطراف این سفره تا مسافت و عمق یک الی
دو متر کاملاً باز بود و جزو حریم درویش معرکه گیر محسوب می شد که هنگام انجام
برنامه در آن تردد و رفت و آمد می کرده است. خارج از این محوطه تماشاچیان مجاز
بودند دایره وار بایستند و هنرنمایی معرکه گیر را تماشا کنند، چنانکه بر تعداد
تماشاچیان افزوده می شد درویش معرکه گیر دوایر صفوف اول و دوم و سوم را تکلیف می
کرد بنشینند تا بقیه تماشاچیان که دیتر رسیده و در عقب جمعیت ایستاده بودند
بتوانند بساط معرکه گیری را ببینند و از نقالی ها و شیرین کاری های معرکه گیر
استفاده کنند.
هنوز هم در برخی
شهرهای ایران درویش و پهلوانان بساط خود ر اپهن می کنند و به اجرای نمایش می
پردازند.
تعزیه در ایران
تعزیه نمایشی
تبلیغی و مذهبی است که طی قرن ها مراحل تکوین را از سر گذرانده و به شکل امروزین خود
دست یافته است. سابقه نمایش- آیین های تبلیغی- مذهبی در ایران به دوره پیش از
اسلام بر می گردد. معتقدان آیین میترایی، برای پذیرش یک فرد جدید (نو آشنا) به جمع
پیروان میترا (مهر) مراسم خاصی را برپا می کردند که برای سایر پیروان جنبه (تذکر)
و یادآوری را داشت.
مهرپرستان
ایرانی
مهرپرستان
ایران، سکویی مرتفع برپا می کردند، صورتک هایی به افراد شرکت کننده میدادند که
دارای معانی سمبلیک بود: صورتک کلاغ (سمبل پیام آوری) صورتک های سرباز، شیر. یک
مرد عامی پارسی، پدر، صورتک نیمفوس (نامزد ورود به آیین) و صورت خورشید. صورتک های
هفت گانه توسط افراد خاصی که توانایی برگزاری مراسم را داشتند مورد استفاده قرار
می گرفت و از میان آنها، صورتک شیر و کلاغ بود که به تعداد زیاد به کار برده می
شدند. کلاغ ها و شیرها با قارقار و غرش خود فضای دلهره آمیزی را به وجود می آوردند
و نوآشنای آیین مهرپرستی می بایستی در این فضا صفویه که شمار آنها و گستردگی میدان
اعمالشان پدید آمدن یک تشکیلات فراگیر به نام «سلسله نقیب» را ضروری می ساخته و
همین تشکیلات نیز ضروری می دانسته که با انتشار تفسیری به عظمت فتوت نامه قدرت
تشخیص سره و ناسره را به فعالان این نوع نمایش ها و همچین به جامعه اعلام نماید
(کاشفی سبزواری، 1350، ص280-292).
از نکات بی
نظیری که در فتوت نامه ذکر شده شرح وسایل هر یک از ارباب معرکه است که هر کدام از
آنها را نیز با شرح و بسط و اشارات و آیات و احادیث به پیامبران و امامان نسبت
داده و آنان را در مرتبه قدسی قرار داده است. این امر نیز به نوبه خود نتیجه
احترام و عزتی است که جامعه برای این نمایشگران قائل بوده و عمل آنها را خدمتی پر
ارج تلقی می کرده است.
از نکات قابل
توجه دیگر این است که افسانه خوانان و قصه گویان و تمامی ارباب معرکه تعلیم می
دیدند و بدون دریافت اذن مخصوص نمی توانستند بساط اندازند و خلق را دور خود جمع
کنند.
نقالی