![]() مقاله کامل با عنوان سنجش رضایت شغلی و ارائه راهکارهای بهبود رضایتمندی کارکنان به صورت Word در 44 صفحه و به زبان فارسیرضایت شغلی (انگلیسی: Job satisfaction) به واکنشهای شناختی، عاطفی و سنجشی افراد، نسبت به شغلشان اطلاق میگردد. عوامل مهم در رضایت شغلی شامل دو گروه عوامل میباشند که توسط زنجیرهای از پژوهشهای مختلف مشخص شدهاند. یک گروه شامل عوامل سازمانی و گروه دیگر شامل عوامل شخصیتی میباشد. از عوامل سازمانی میتوان به سیستم پاداش، کیفیت شخصی پایگاه و ارشدیت، عزت نفس بالا، خوش بین بودن، رضایت از زندگی و عوامل ژنتیکی اشاره کرد. عواملی که بر رضایتمندی شغلی تأثیر میگذارند را میتوان به عوامل درونی و عوامل بیرونی تقسیم نمود. عوامل بیرونی به نوبه خود شرایط کاری و مناسبات بین شخصی در کار تقسیم میشود. از نتایج دیگر رضایتمندی شغلی میتوان رضایتمندی کلی از زندگی، سازگاری عاطفی و غیبت از کار را نام برد. از آنجایی که رضایتمندی شغلی میتواند منبع فشار باشد و فشار موجب بیماریهای متعدد جسمی میشود، این پیوند منطقی مینماید. رضایت شغلی نشان دهنده حدّی است که افراد از شغل خود راضی هستند و آن را دوست میدارند. برخی افراد از کار خود لذت میبرند و آن را به عنوان محور اصلی زندگی خود تلقی مینمایند و برخی از کار خود متنفرند و فقط به خاطر این که مجبورند، آن را انجام میدهند. مفهوم رضایت شغلی بیانگر احساسات و نگرشهای مثبتی است که شخص نسبت به شغلش دارد. وقتی گفته میشود که کسی از رضایت شغلی سطح بالایی برخوردار است؛ یعنی بهطور کلی، شغلش را دوست میدارد، برای آن ارزش زیادی قائل است و به گونهای مثبت به آن مینگرد و در مجموع، از احساس خوب و مطلوبی نسبت به آن برخوردار میباشد.
فهرست مطالب: چکیده (فارسی) مقدمه رضایت شغلی از دید صاحبنظران نظریه های ریزمدل نظریه سلسله مراتب نیازهای مازلو نظریه آلدرفر نظریه نیازهای آموخته شده مک کللند نظریه برابری و انتظار نظریه های درشت مدل نظریه دو عاملی هرزبرگ نظریه طرح هدف رضایت شغلی از دید شرکت انتخاب ابزار تحلیل انتخاب یک نظریه ریز مدل انتخاب یک نظریه درشت مدل تحلیل پرسشنامه مرحله اول: شناسنامه تحقیق مرحله دوم: تحلیل محتوائی مرحله سوم: تحلیل زمینه ای مرحله چهارم: تحلیل همبستگی مرحله پنجم: تحلیل ساختاری نتایج تحلیل پیشنهادهای تحقیق عناوین و ابزارهای بهبود طبقه بندی کارکنان جهت افزایش رضایت و راهکارهای اجرائی چکیده (انگلیسی) منابع و ماخذ |